Rozkład dnia
PLASTUSIOWY ROZKŁAD DNIA
Ramowy rozkład dnia dla GRUP MŁODSZYCH
w przedszkolu realizującym podstawę programową
w ciągu pięciu godzin (300 minut)
GODZINY |
PRZEBIEG |
SPRAWDZENIE |
SYMBOLE |
8.00 – 9.00 |
Schodzenie się dzieci. |
|
|
9.00 – 9.20 |
Przygotowywanie do śniadania, |
20 min |
OP |
9.20 – 9.25 |
Zabawy ruchowe |
5 min |
D |
9.25 – 9.50 |
Zajęcia dydaktyczne w sali lub ogrodzie organizowane |
25 min |
D |
9.50 – 10.10 |
Zabawy dowolne: tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne, inne. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci |
20 min |
ZD |
10.10 – 10.25 |
Czynności samoobsługowe w szatni (ubieranie, rozbieranie) |
15 min |
OP |
10.25 – 11.35 |
Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zabawy sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki. (w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w salach) |
70 min |
OG |
11.35 – 12.00 |
Przygotowywanie do obiadu, |
25 min |
OP |
12.00 – 13.00 |
Przygotowanie do wypoczynku i snu dzieci. Leżakowanie – bajkoterapia, muzykoterapia, relaksacja. |
60 min |
OP |
13.00 – 13.40 |
Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
40 min |
ZD |
13.40 – 14.00 |
Przygotowywanie do obiadu, Czynności opiekuńcze |
20 min |
OP |
|
Razem |
300 min |
|
14.00 – 15.00 Pon-15.30 |
Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe, zajęcia dodatkowe. Rozchodzenie się dzieci do domów. |
Zajęcia dydaktyczne (nie więcej niż 30 minut) – D
Zabawa dowolna (co najmniej 60 minut) – ZD
Pobyt na powietrzu (co najmniej 70 minut) – OG
Czynności opiekuńcze (około 140 minut) – OP
Ramowy rozkład dnia dla GRUP STARSZYCH
w przedszkolu realizującym podstawę programową
w ciągu pięciu godzin (300 minut)
GODZINY
|
PRZEBIEG |
SPRAWDZENIE |
SYMBOLE |
6.00 – 9.00 |
Schodzenie się dzieci. Prowadzenie obserwacji. Przygotowywanie pomocy do zajęć |
|
|
9.00 – 9.10 |
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe |
10 min |
D |
9.10 – 9.30 |
Przygotowywanie do śniadania, |
20 min |
OP |
9.30 – 10.20 |
Zajęcia dydaktyczne w sali lub ogrodzie organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci |
50 min |
D |
10.20 – 10.30 |
Czynności samoobsługowe w szatni (ubieranie, rozbieranie) |
10 min |
OP |
10.30 – 11.30 |
Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zabawy sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki. (w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w salach) |
60 min |
OG |
11.30 – 11.50 |
Przygotowywanie do obiadu, |
20 min |
OP |
11.50 – 12.40 |
Bajkoterapia, muzykoterapia… |
50 min |
OP |
12.40 – 13.40 |
Organizowanie sytuacji sprzyjającej dziecięcej aktywności: Ð zabawy relaksacyjne, gry i zabawy ruchowe, zabawy integracyjne; Ð zabawy dowolne: tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, techniczne w sali lub zabawy w ogrodzie; Ð praca stymulacyjno – kompensacyjna i indywidualna (praca z dzieckiem zdolnym). |
60 min |
ZD |
13.40 – 14.00 |
Przygotowywanie do obiadu, Czynności opiekuńcze |
20 min |
OP |
|
Razem |
300 min |
|
14.00 – 17.00 |
Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe, zajęcia dodatkowe. Rozchodzenie się dzieci do domów. |
Zabawa dowolna (co najmniej 60 min) – ZD
Pobyt na powietrzu – ogród (co najmniej 60 min) – OG
Zajęcia dydaktyczne (nie więcej niż 60 min) – D
Czynności opiekuńcze (ok. 120 min) – OP